الف- آموزش: دانشجوی دین و فرهنگ- کارشناس الهیات (ادیان و عرفان) 1381
- کارشناس ارشد عرفان اسلامی 1383
- دکترای تصوف و عرفان اسلامی 1387.
ب- فعالیت ها:
- خبرنگار 1382
- سردبیر پایگاه اینترنتی معناسرا (پایگاه اختصاصی عرفان اسلامی) 1388-1391
- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی 1384 تا کنون
- مدیر گروه عرفان اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نیشابور، 1393.
ج- پایان نامه ها:
بررسی اصطلاحات تفسیر عرفانی قرآن از دیدگاه سید حیدر آملی، 1383.
نگرش عرفانی به پدیده های طبیعت در تفاسیر قرآن کریم، 1387.
د- مقالات و یادداشت های منتشر شده:
- «میوه نارس تاریخ»، روزنامه ایران، ۴ آذر 1382.- «دانش راهروی: تحلیلی از تقریرهای مقامات سلوک در تاریخ تصوف»، فصلنامه تخصصی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد نیشابور، شماره دوم، پاییز ۱۳۸۴.- «رنجوری عشق مجازی در معنویت های انسان محور»، کتاب نقد، 1386.- «اصناف و نهادهای دینداری در دیوان اشعار امام خمینی (ره)» (مشترک)، پژوهشنامه عرفان (علمی-پژوهشی)، ۱۳۸۸.- «نشان اهل بصیرت، کیمیای اهل معرفت: اوصاف و عوامل بصیرت در عرفان اسلامی» (مشترک)، ذهن (علمی - پژوهشی)، شماره ۳۹، پاییز ۱۳۸۸.- «از آفت بدعت تا مرداب شکل گرایی: تمایز بدعت از تبیین دین و اجتهاد بر اساس مقتضیات زمان و مکان» (مقاله برگزیده همایش بدعت و نوآوری در دین؛ مشترک)، فصلنامه پیام مشهد، زمستان ۱۳۸۷.- «سامانه زیستی موجودات با تأکید بر قرآن کریم و تورات»، پژوهشنامه ادیان (علمی - پژوهشی)، ۱۳۸۸.- «ملامتیه نخستین و رویکرد آنها نسبت به امر به معروف و نهی از منکر » (مشترک)،پژوهشنامه عرفان (علمی - پژوهشی)، ۱۳۹۰.ــ رویکردهای نظری صوفیه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر (مشترک)، پژوهشنامه عرفان(علمی - پژوهشی)، بهار و تابستان ۱۳۹۱.- احکامِ ماجرا میان اهل صفا، ماهنامه عرفانی- فلسفی روشنایی، اسفند ۱۳۹۱.- دشمنی عارف با دوستی و دشمنی، روزنامه ایران، یکشنبه 26 خرداد 1392، صفحه حکمت.
- انگیزههای عطّار در نگارش تذکرة الاولیاء، فصلنامه تخصصی ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دوره 2، شماره 5، بهار 1395.
http://persian-literature.sinaweb.net/article_528079.html
- کازرونیه؛ باطنیان دانش ستیز یا دانشیان باطن گرا (مشترک)، کنگره بین المللی زبان و ادبیات، پاییز 1395، مشهد.
https://civilica.com/doc/581469/
- نمادهای طبیعت در مرصاد العباد نجم رازی (مشترک)، اولین کنفرانس بین المللی مطالعات اجتماعی فرهنگی و پژوهش دینی غدیر، 1395.
https://www.civilica.com/Paper-GHADIRCONF01
- ظهیرالدوله: نوسازی تصوف با اغراض تجدد در انجمن اخوت(مشترک)، فصلنامه مطالعات تاریخ فرهنگی (علمی-پژوهشی)، دوره 7، شماره 28، 1395.
https://chistorys.ir/browse.php?mag_id=31&slc_lang=fa&sid=1
- پیوند عرفان و اخلاق انسانی در تصوف صفی علیشاهی(مشترک)، نخستین همایش ملی اخلاق و عرفان در ادب فارسی، 1397.
https://www.civilica.com/Paper-AEPL01-AEPL01_011.html
- نقدی بر کتاب عرفان و فلسفه (مشترک)، پژوهش نامة انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی(علمی-پژوهشی)، دوره 18، شماره 7، مهر ماه 1397.
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_3501.html
- مقایسه و ارزیابی آرای نقشبندیه و چشتیه معاصر خراسان رضوی(مشترک)، پژوهشنامه مذاهب اسلامی(علمی-پژوهشی)، دوره 6، شماره 12، پاییز و زمستان 1398.
http://mazaheb.urd.ac.ir/article_105486.html
- بررسی اثر تاریخ تصوف (جلد اول): سیر تطور عرفان اسلامی از آغاز تا قرن ششم هجری، نقدنامه گروه فلسفه و کلام و ادیان و عرفان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات، فرهنگی، دوره اول، شماره1، 1398.
- دو روایت: چاه تنهایی و درد بی کسی، فصلنامه نگاه آفتاب، شماره سوم، بهار 1400.
https://www.negaheaftab.com/magazine/1400/spring/wisdom/do-revayat-chehe-tanhaei
- جان دلیر مولوی: حق عاقلی و حد عاشقی، فصلنامه نگاه افتاب، شماره چهارم، تابستان 1400.
https://www.negaheaftab.com/magazine/1400
- عقل آدمی در فرهنگ مولوی، فصلنامه نگاه آفتاب، شماره پنجم پاییز 1400.
سرچشمه های فکری عبید زاکانی در اخلاق الاشراف(مشترک)، عرفانیات در ادب فارسی، شماره 45.
- بررسی تطبیقی موانع دستیابی به معرفت از نظر شیخ اشراق و عزالدین کاشانی (مشترک)، نسیم خرد، شماره 13، پاییز و زمستان 1400.-Drghanbari.m@gmail.com
از بازدید شما سپاسگزارم، شاد و سلامت باشید.
تهران، محی الدین قنبری