یادداشت های دکتر محی الدین قنبری

درباره دین و فرهنگ: برای آگاهی، برای بهی

یادداشت های دکتر محی الدین قنبری

درباره دین و فرهنگ: برای آگاهی، برای بهی

سلام خوش آمدید

بهشت مردم دانا: کتابخانه ملی

شنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹ ب.ظ

   این مجسمه را دیده اید؟ فکر نکنم! 
   پیکره ای هشت متری از جنس برنز به وزن 10 تن که از رو به رو به دور دست می نگرد و از پشت سر وقتی که از پنجره های کتابخانه ملی نگاه می کنید در هوای دودآلود زمستان تهران دارد به پرچم ایران سلام می دهد.


سلام فردوسی به ایران

    دانشگاه معبد من است و کتابخانه ملی مانند بسیاری از دانش دوستان بهشت من. دیروز وقتی رفتم چند ساعتی بخوانم و بیارامم صندلی و میز خالی پیدا نمی شد سالن ها را می گشتم از پنجره جنوبی کتابخانه چشمم به چشم انداز بالا افتاد؛ تا به حال آن را ندیده بودم، خیلی زیبا بود. بی درنگ گفتم این باید پیکره فردوسی باشد که چنین برازنده  و بارز است و به پرچم رو به رویش سلام می دهد. هر ماه یکی دو بار می روم کتابخانه ملی ولی این را اولین بار بود می دیدم. آن قسمت در دسترس مردم نیست و ای کاش باشد و از آن مراقبت هم کنند. (امروز 25 مرداد 1401 باز برای نوشیدن نسکافه و استراحت کمی بیشتر قدم زدم دیدم آن قسمت را هم در مدیریت جدید کتابخانه ملی که بر دوش جناب آقای علیرضا مختارپور قهرودی است باز کرده اند.)

   چنان مشتاق دیدن پیکره شدم از نوار قرمز عبور نکنید گذشتم و به فضای پشت آن رسیدم:



    لوح یادبود مجسمه به سختی قابل خواندن است. نمی دانم آفتاب آن را چنین کرده یا چیزی روی آن ریخته است!



    این مجسمه در خرداد سال 1386 به دستان توانمند هنرمند آذربایجانی نسیم عیسی اف از کشور آذربایجان به تهران رسید و در ضلع جنوبی کتابخانه ملی ایران نصب شد. (همشهری آنلاین)

   کتابخانه ملی ایران که در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی ساخته شد امروز نهادی بالنده است و بسیار بیش از این می تواند در شکوه و شکوفایی فرهنگ ایران و ایرانیان سودبخش باشد. سپاسگزار و قدردان همه کسانی هستیم که گامی اگر چه اندک در این راه برداشته باشند؛ از کارگران و کارمندان شایسته تا مدیران کارآمد و خردمند. جانشان سلامت و زندگی شان شادمان!

***
عکس ها و پیام بالا را پیشکش می کنم به دوست گرامی ام تورج مختار که ایران را دوست دارد و اندیشه ایرانی دارد.

نظرات (۲)

جذاب و عالی

ممنونم از شما استاد گرامی جهت به اشتراک گذاشتن چنین مطالب و تصاویری که میتونه برامون خیلی جالب باشه من هم تابه حال هیچوقت این تصویر رو از این زاویه ندیده بودم، چه قدر زوایا باهم فرق دارن ... گاهی اوقات انسان اگر تمام موضوعات، مشکلات و حاشیه های زندگی را از تمام زوایا ببیند شاید به موضوعات دانستنی جالب که تاحالا هیچوقت در ذهنش خطور نکرده بود برسد و این چنین است که می تواند تصمیمات مهم تر و با دید بهتری در زندگی اش بگیرد. 

سپاس از شما 🌹

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی