یادداشت های دکتر محی الدین قنبری

درباره دین و فرهنگ: برای آگاهی، برای بهی

یادداشت های دکتر محی الدین قنبری

درباره دین و فرهنگ: برای آگاهی، برای بهی

سلام خوش آمدید

جهش اجتماعی: راهنمایی برای شادکامی

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۰۸ ب.ظ
مشغول خواندن کتابی روشنگر هستم به قلم ویلیام فون هیپل، کتاب 2018 در آمریکا منتشرش شده و سال بعد به کوشش میثم محمدامینی و نشر نو(آسیم) برای ایرانیان بهره هایی آگاهی بخش در زمینه روانشناسی اجتماعی با رویکرد تکاملی آورده است. خواستم شما هم سهمی ببرید. در برگ های پایانی کتاب، برخی از آنچه از شش میلیون سال پیش تا کنون را برای شادکامی سودبخش دیده است یاد کرده و ده گام ساده برای شادکامی را برشمرده که برایتان می نویسم:


ویلیام هیپل

1. در لحظه حال زندگی کنید
2. به دنبال لحظه های شیرین باشید
3. از شادکامی خود محافظت کنید تا تندرست بمانید
4. تجربه بیندوزید نه جنس و کالا
5. خوراک و دوستان و رابطه جنسی را اولویت دهید
6. همکاری کنید
7. با جامعه عجین شوید
8. چیزهای تازه بیاموزید
9. به نقاط قوت خود تکیه کنید
10. به دنبال منابع اصلی باشید.

کتاب در مورد هر یک از این ده گام در بندی توضیح داده است و من از میان آنها تنها همین بند دهمش را می نویسم؛ به دنبال منابع اصلی باشید:
جهان مدرن ما فرصت های متعددی برای شادکامی در اختیارمان قرار می دهد که شبیه منابع اصلی هستند، اما دقیقا معادلشان نیستند. بعضی کاملاً بی زیان اند (مانند تلویزیون و سینما)، بعضی احتمالا ضررشان بیش  از سودشان است (مانند الکل و مواد مخدر و غذاهای غیرمغذی آماده)، اما هیچ یک به اندازه شکل اصلی شان در زندگی اجدادمان مفید نیستند.وقت گذراندن با خانواده و دوستان در رده نخست فهرست چیزهای لازم برای گونه ما قرار  دارد، و بهترین نسخه ما برای رسیدن به شادکامی است. (ص 331)



نظرات (۱)

  • عرفان خلیلی
  • سلام و درود خدمت شما استاد گرامی ، استاد پیام آور روشنایی ، سپاس از شما که چنین بحثی را به اشتراک گذاشتید تا استفاده شود و چراغی روشن شود . 

     

    بنده هم با معرفی شما با این کتاب آشنا شده ام و در حال مطالعه آن هستم و بسیار خوشنودم . پیشنهاد میکنم دیگران هم این کتاب را مطالعه کنند . 

     

    🌹🌹🌹🌹🎓🙏🏻⚡

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی