یادداشت های دکتر محی الدین قنبری

درباره دین و فرهنگ: برای آگاهی، برای بهی

یادداشت های دکتر محی الدین قنبری

درباره دین و فرهنگ: برای آگاهی، برای بهی

سلام خوش آمدید

نژاد نیمی از ایرانیان با نژاد عرب یکی است!

پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰ ب.ظ

 گاهی می بینیم برخی از هموطنانمان سخنهایی مانند ایرانی اصیل بودن و نژاد پاک و زبان ناب و دوری از فرهنگ های دیگر می گویند و بر طبل خشونت و دگرسازی می کوبند. چنین سخنانی نه از نظر علمی و تاریخی درست است و نه از نظر فایده و نتیجه ای که در برد خواهد داشت مفید و ستوده. به تازگی موسسه نشنال جغرافی گزارشی از حقیق درباره اصالت نژادی خاستگاههای زیستی مهمترین مردمان دنیا داده است.

 از آن جمله نژاد ایرانیان را بدین صورت گزارش کرده است:

•  جنوب غرب آسیا و خلیج فارس (عرب ها): 56%

•  جنوب شرق آسیا: 24%

•  آسیای صغیر: 6%

•  آسیای مرکزی: 4%

•  شرق آفریقا : 4% 

•  شمال آفریقا: 2%

•  جنوب شرق اروپا: 2% (1)


علاوه بر اینکه دیگر چیزی به نام نژاد ناب با به گفته نژادپرستان نژاد پاک وجود ندارد، تاریخ ایران نیز این امتیاز را داشته که دست کم در برهه هایی شاهد همزیستی اقوام گوناگون در یک قلمرو باشد و پارسه یا همان تخت جمشید گواهی نیک برای آن است. 1000 سال یپیش از اسلام، دیواره شرقی تخت جمشید اقوامی را نشان می دهد که در جشنی هدایایی از مناطق خودشان برای شاههنشاه (شاه شاهان) آورده اند و در میان این اقوام، اقوام عرب هم هستند.

به نظر می رسد مسلمانان نیز بر همین روال پس از ظهور اسلام از خشونت و کشتار خودداری کردند و صدها سال طول کشید تا ایرانیان مسلمان شدند. این زمان دست کم بر اساس شواهد تاریخی دکتر تورج دریایی مورخ تاریخ ساسانیان تا قرن پنجم قمری به دراز کشید و این گونه نبود که ایرانیان به سرعت و به ور مسلمان شوند.

هم اکنون نیز چند میلیون از هموطنانمان با فرهنگ و زبان عربی در کشور زندگی می کنند و باید دقت کرد تا از عباراتی توهین آمیز و نادرست خودداری کرد. سوخت و انرژی خشونتها و جنایتها همین گفتارهای نسنجیده و خشن است.

1. پیوند به نشنال جغرافی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی